05-04-2011

Klaassen heeft malaria

Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een bloedtest. Ik heb malaria. Al heel wat weken heb ik last van buikklachten, diarree en hinderlijke misselijkheid die vooral het plezier tijdens fietsen beïnvloeden. Koorts gehad, maar verdwenen. Toen ik hoorde dat een mederijder met dezelfde symptomen de diagnose had gekregen, besloot ik om toch ook maar naar het ziekenhuis te gaan; ik had er n beetje genoeg van. Deze uitslag had ik echter niet verwacht, want ik dacht dat t wel mee zou vallen. Ik had er per slot van rekening wel last van, maar vond t tegelijkertijd niet heel ernstig. MALARIA?! Dat kon toch helemaal niet! Ik kon toch over 't algemeen nog steeds wel hard fietsen? En ik reed klimmetjes op t buitenblad. Malaria, nee, kán toch niet waar zijn.. Ik reed vandaag nog een hijgende klassementsleider eraf op de klim van 10km. Maar de testuitslag was onverbiddelijk. Ik heb een stapeltje medicijnen gekregen en heb besloten dat ik toch ga proberen door te rijden. We zullen wel zien. Eerder bleek al dat ik ook bij ziekte toch nog wat extra's in de tank had en misschien had mijn lichaam de malaria al n beetje overwonnen of zo, en zorgde de malarone in ieder geval dat het minder heftig doorzette.. of zo.. Ik zal t rustiger aan moeten doen, maar afgelopen weken lukte fietsen ook, dus heb zelf goede hoop dat ik de strijd niet hoef te staken en dat we EFI kunnen blijven!

PS: Arets werd ook getest en is okee.

Vervolg:
Om geen slapende honden ongerust druk te maken heb ik dit bericht maar niet meteen geblogd en dus zijn we inmiddels een paar dagen verder. Ik ben zo blij dat ik in Lilongwe (hoofdstad van Malawi) ben aangekomen! Hier hebben we maar liefst 2 rustdagen, komt precies goed uit. Het is een gevecht geweest. Het optimisme werd getemperd en de hoopcreerende opschepperij kreeg een deksel op de neus. Was t de medicatie? Had ik teveel gegeven? Was t de kennis niet in orde te zijn? Of had ik er de afgelopen tijd doorheengereden en voelde ik t nu plots meer? Waarschijnlijk een combi. Soms worstelend, maar de etappes werden uitgereden. Dank ook aan Arets en anderen die me uit de wind hielden! De misselijkheid en Durchfall waren meteen een heel stuk minder na de start van de medicatie, de eetlust was direkt terug en soms was er nog kracht en snelheid, maar aan het eind van de dag viel ik met wielerkledij nog aan meteen in slaap in hotelkamers die we regelden. Pfoe. Nu soms nog n beroerde nacht, maar al met al: op de weg terug! Vandaag rust aan het zwembad, het leven is zo slecht nog niet! De Tour gaat dadelijk verder, naar Zambia... met ons erbij! EFI!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Bram, zo nu en dan volg ik je via Facebook.
    Jemig, weer een nieuw hoofstuk erbij met de malaria… Zo heb ik de TDA ook ervaren; je rolt van het ene in het andere. Maar de spirit klinkt nog goed!!! Jij gaat zeker EFI worden - aan je mindset gaat het niet liggen- !!! Zet 'm op, 'Pole Pole' als het nodig is en 'hang in there!’

    Groeten
    Eva Nijssen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. poehhhhhhhhh Bram, euhhh ja toch het aller aller beste toegewenst, lieve groeten van Hannie en de heeeeeele familie natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Bram,
    Wat een heftig verhaal man die malaria. Zo te horen de minder gevaarlijke variant maar ik zou toch nog wel een beetje luisteren naar mindere signalen van je lijf nu. Anderzijds, je leeft maar een keer en rijdt ook maar een keer zo een mooie race. Hopelijk hou je het nog goed vol. Is me wel een spannend avontuur aan het worden inmiddels.

    groetjes

    Tobias

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte Brams! Hup Hup Hup! Weg met die boze bacteriën! Ik karma ze weg vanuit Nimwege! Wie weet helpt het toch! En als het lijkt dat ik alles schreeuw! Dat klopt! Want ziek zijn zuigt! ZET M OP!!! Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed te horen dat je aan de beterende hand bent. Sterkte met het verdere herstel, sterke vent.

    Bram H.

    BeantwoordenVerwijderen